2013Veneeseen asennettiin uusi levankisysteemi joka mahdollistaa paremman trimmauksen. Veneen kilpapurjeet paloivat HSS:n tulipalossa ja kilpailtiin lainatuilla purjeilla. Paras sijoitus oli 10 sija SM kilpailun viimeisessä lähdössä.
2012
Veneen vedenalaiselle osalle tehtiin iso remontti, vanhat ruostuneet ruuvit poistettiin ja korvattiin haponkestavilla ruuveille, pohja rimotettiin ja silotettiin. Puckie osallistui Helsingin regattaa, Shampanja regattaan ja SM-kilpailuihin. Shampanjaregatasta tuli tahanastisesti paras sijoitus 2/5, ensimmaista kertaa vuosiin Puckie johti tayden ratakierroksen matkan kilpailua. SM kilpailuiden kevyessa tuulessa huomasimme etta kevyen tuulen vaikeudet oli ainakin osittain ratkaistu silealla pohjalla, vauhti alkoi olla kilpailukykyinen. Vahan rauhallisemman kauden jalkeen Puckieta odottaa panostus isopurjeen saatomahdollisuuksien parantamiseen, seka stuuran skuutin etta levangin valitysten suhteet nostetaan herkemmiksi. Mittakirjassa havaittu virhe on oikaistu, eika purjealaa tarvitsee pienentaa, sita voisi itse asiassa nostaa 1.23 neliometrilla silla puomi ja isopurje eivat ole taysmittaisia (4m vs 4.2m).
2011
Mittakirja tarkastettu Classic sääntöön, vinssin tuet vahvistettu, takaistuin rakennettu uudelleen ja pari uutta seiliä hankittu. Vene on valmis uuteen kauteen HSS:llä! Tänä vuonna Puckie täyttää 85 vuotta ja juhlavuotensa kunniaksi Puckiella pyritään purjehtimaan vuoden jokaisesessa rankinglähdössä!
2010
Alkuperäiset piirustukset löytyivät DNV:n arkistoista (asd@dnv.com), hämmästyttävintä on se että veneelle on alunperinkin suunniteltu ruffi. Vene on tämän hetkiseltä layoutiltaan lähes alkuperäissuunnitelman mukainen.
Kaudella 2010 veneelle tehtiin jälleen mittava kunnostus. Istumalaatikko laajennettiin paremmin kisattavaksi, 9 kaarta korjattiin, asennettiin matalampi takaluukku, sekä lisäksi kaikki lakkapinnat käytettiin puulla, vene klossattiin takaisin muotoonsa, kyllästettiin ja lakattiin uusiksi. Puckie varustettiin uusilla kilpapurjeilla.
Kaudelle 2010 asetettiin tavoitteeksi hyvähenkisen tiimin muodostaminen sekä fleetin saavuttaminen.
Kilpailuihin osallistuttiin aktiivisesti ja kauden kilpailulliset tavoitteet saavutettiin jo ensimmäisessä kilpailussa. Lopulta paras kilpailusijoitus saavutettiin Musto Regatassa, jossa sarjalla 7-9-14-10 sijoituttiin sijalle 11. Tiimihenki oli koko kauden myös varsin korkealla ja se huipentui syksyllä järjestettyyn Puckie Challange -jollapurjehdukseen ja niitä seuranneisiin ratkiriemukkaisiin rapujuhliin.
Kauden aikana tiimissä purjehti, Ossi Paija, Patrick Frisk, Wilhelm Sjöberg, Rainer Luojola, Sofia Flink, Juhana Vaurio, Johanna Heiskanen, Pelle Andrejev ja Reno Sifo.
Kilpailujen välissä käytiin myös reilun parin viikon aurinkoinen purjehdus Marianhaminaan ja tavattiin Puckien aikoinaan täysin remontoineet Kille ja Arneta Williams.
2008-2009
Puckie tuotiin Helsinkiin Juhannuksena -08 sen oltua ylhäällä vajassa kaksi kesää. Aluksi veneeseen totuteltiin matkapurjehtien jonka lisäksi heikkouksia ja mahdollisuuksia käytiin analysoimassa Musto regatassa 08.
1980-2008
70-luvun lopussa Marianhaminalainen Kille Williams osti pahaan kuntoon ja järkyttävlllä ruffilla varustetun veneen ja kunnosti Puckien kilpailtavaksi cruiseriksi. Kunnostukseen kului 3 vuotta ja reilut 3000 tuntia. N. 50 kaarta vaihdettiin, rakennettiin uusi moderni ruffi ja upea sisusta. Vene varustettiin alumiinmastolla ja uusilla purjeilla. Jo uudelleenvesillelaskuvuonnaan, 1981, Puckie osoitti ettei työ mennyt hukkaan. Vene oli Marianhaminan nopein ja voitti mm. Fridolinin kerta toisensa jälkeen. Veneellä kilpailtiin aktiivisesti vuodesta -81 vuoteen -89. Parhaina sijoituksian oli Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa lähtövoitto (n. 20 venettä) ja kokonaissijoitukset 4, 5 ja 6. Killellä ei ollut työpaineiden johdosta enää aikaa kilpailla ja hän myi veneen Lars Erik Ericssonille joka käytti venettä matkustamiseen. Lars toteutti muutamia isoja remontteja (mm. emäpuun vaihdon ja peräpeilin korjauksen) ja piti muutenkin venettä varsin hyvässä kunnossa.
1925-1980
Yngve Holm piirsi Puckien (S15) vaimolleen Eugenielle vuonna 1925. Tapansa mukaan Yngven vene oli jälleen kokeellinen, todella pitkä vesilinja jouduttiin kompensoimaan pienellä purjepintalalla (laskennallisest vain reilut 37 neliömetriä). Vene oli vesillelaskuvuonnaan 1926 varsin kilpailukykyinen ja voitti Eugenien ohjastamana mm. Odd Berghofin ja Johan Ankerin kiertopalkinnot. Vene myytiin Suomeen vuonna 1927 mutta menestys jäi haaveeksi. Veneellä kisattiin myöhemmin ruffattujen kutosten luokassa ja käytettiin matkapurhehdukseen. Sota-aikana veneen lyijyköli luovutettiin ilmeisesti 6mR Irmalle ja 8mR Vågspelille ja tilalle asennettiin kolmannen mittasäännön mukainen rautaköli.
Seura ASS
Rakennusvuosi 1926
Suunnittelija Yngve Holm
Veistämö Norrtälje Varv
Ensimmäinen omistaja Eugenie Holm
Pituus | 10.86 |
Leveys | 2.02 |
Vesilinja | LWL 7,069/ L1L1 7,754 |
Paino | 3966 |
Purjepinta-ala | 38.354 |
Omistajat Markus Blomquist / Markus.Blomquist@fp-pigments.com
1. FIN 80 | Astrée III |
2. FIN 77 | Antje |
3. FIN 49 | Sara af Hangö |
4. FIN 23 | Merenneito II |
5. FIN 51 | May Be VI |
6. GER 68 | Lillevi |
7. FIN 43 | Wire |
8. FIN 74 | Lisbeth V |
8. FIN 39 | Jolanda |
8. L35 | Elinore |
11. FIN 63 | Boree II |
12. FIN 44 | TOY |
13. FIN 38 | Mariana |
14. FIN 66 | Bambi |
15. FIN 61 | Silene III |
16. FIN 64 | Emzia |
17. FIN 22 | Merenneito |
18 FIN 19 | Puckie |